Henvisninger

Her kan du finde flere informationer om skydning

Kan jeg købe mit eget våben ?

Stenløse Skytteforening er godkendt til at give våbenpåtegning.

Rifler:

Du skal være medlem i foreningen og vi skal kende dig før vi giver en våbenpåtegning.

Når foreningen giver en våbenpåtegning kontrollere politiet om du opfylder betingelserne for våbenpåtegning.

Pistoler:

For at få våbentilladelse til private pistoler og revolver skal man være aktiv pistolskytte i minimum 2 år.

Tilladelse til grovvåben kræver yderlig dokumenteret kendskab og aktivitet indenfor disse discipliner.

Det er alene skytteforeningens  formand  og bestyrelse der giver våbentilladelsen, politiet og justitsministeriet kontrollere personer og om betingelser i øvrigt er overholdt.

Skytternes Våbenregistrering SKV behandler våben-ansøgninger og udsteder våbenlegimationer.

Ofte stillede spørgsmål

Hvor opbevares våben?

Foreningsvåben og privatejede våben opbevares i overvågede bokse,  med alarm der er direkte koblet til en døgnovervåget vagtcentral/politi.

Der opbevares ikke ammunition og våben på udendørsbanerne.

Kan man komme og prøve at skyde..?

Ja. Kontakt os på forhånd via formand@stenloseskytteforening.dk eller mød op på en træningsaften og aftal tid for en prøveskydning.

Prøveskydning koster kr. 100 for indtil 50 stk. kaliber .22 skud. Billed-id skal forevises af alle personer over 15 år.

Hvor gammel skal man være for at skyde.. ?

Til riffelskydning vil en alder på min. 10 år være bedst.

Til pistolskydning skal man helst være 12-15 år.

Kontakt os for at aftale nærmere.

Hvad koster det at skyde.. ?

Stenløse skytteforening har våben, som skytterne kan bruge til træning og konkurrence. Ammunition til kaliber 22 koster ca. kr. 50,00 for 50 skud. Prøveskydning kr. 100,00.

Skydning med  grovvåben  revolver og pistol ca. 3,00 kr. pr. skud.

Hvor meget koster et våben.. ?

Rifler koster fra kr. 10.000 som nye, men kan købes billigere, hvis de er brugte.

Luftpistoler og kaliber 22 pistoler koster fra  kr. 8.000 til kr. 25.000.

Revolver koster fra kr. 6.000 og andre grovvåben fra kr. 8.500 og til 50.000.